Březen 2009

Jak na zatravnění??

8. března 2009 v 22:00 | David Ostruszka
Tak tady je dostatečně a hlavně jednoduše popsaný návod jak na zatravnění např.na dioráma či na kolejišti.

Berme si za příklad malé dioráma z jednou koleji o rozměrech cca 20 na 10 cm.
K podložce jsme si vybrali např. překližku.K přilepení kolejí se dá použít např.
Oboustraná páska široká jako kolej a dostatečně vysoká pro lepší vzhled po zaštěrkování to udělá takový násep.(např. pěnovou)

Nebo také obyčejný karton,na něho obkreslit tvar koleje a vystřihnout vše pak přilepit třeba sekundovým lepidlem.

Tak a máme přilepenou kolej k podkladu.
Zaštěrkování:
Koupíme si modelový štěrk,ale dá se také přesít obyčejný štěrk z ulice a zasypeme kolej asi takto :
POZOR!! na koleji nesmí zůstat zevnitř přilepené kamínky hrany kol by se oně drhali stačí před zafixováním štěrku otřít boky kolejnic ze vnitř štětečkem.

Fixace štěrku:
Já používám Herkules ředěný s vodou v poměru 3:1(3díly vody-1 Herklulesu)
Párkrát si ten roztok vyzkoušejte udělat,měl by mít konzistenci asi jako řídké mléko.
Pak stačí zakrýt koleje páskou a stříknout to tím roztokem(dá se také kapat např.injekční stříkačkou či malinkým Herkulesem ten má tenký otvor)

Zatravnění:
Já používám např:purex od f.Polák či f.Jordan.
Podklad na který příjde tráva potřete zelenou temperou nebo jako já balakrylem co jsem měl doma.
Je to pro případné zakrytí prosvítajících míst.
Po rozmístění trávy stříkneme zase tím samým roztokem.

A hotovo po zaschnutí to bude dost tvrdé a tráva nebude opadávat viz.foto:
Toď vše.

odkazy na modelářské weby

6. března 2009 v 19:59 | David Ostruszka |  Užitečné weby


Docela dobré stránky
Jukněte se i na web kolegy  : ZDE


Partnerské weby:





Brejlovec-754 nebo 750??

5. března 2009 v 16:30 | David Ostruszka |  Moje stavby či přestavby modelů
Můj kamarád V.K si již začal kupovat odlitky lokomotiv ovšem v jiném měřítku,v H0 (1:87).)
Ale o to nešlo všude na internetu se o nich píše,a tak mi bylo líto že jsem to ještě nezkusil.
Takže při první cestě do Ostravského Hobby-Shopu,který je na Hl.nádraží (kam sem jel hlavně kvůli doplnění zásob pro stavbu kolejiště) jsem si koupil odlitek Brejlovce 754,ale neměli na něho leptané tabulky jen na 750 od f.Detail,tak jsem si je koupil cca za 45 kč.Takže se teď budu snažit předělat 754 na 750.
Není to tak složité jen např. ubrousit písečníky,které má můj odlitek navíc.

Fotografie:
( Na této fotce již jsou písečníky ubroušeny,jinak se nachází směrem dolů pod prvním kulatým oknem )


Stavba již od poslední fotografie pokročila mode již má vybroušené okna
i obě strany kromě schůdkům ty příjdou na řadu až později.
Dokonce se mi již podařilo vybrousit všechna okna a rám ze všech stran,zbýva už dodělat jen pár posledních detailů a zatím to vypadá asi takto:


Další pokračování stavby zde průběžně doplním.






Služební vůz ČSD Daa-k ze stavebnice LPH

5. března 2009 v 16:06 | David Ostruszka |  Moje stavby či přestavby modelů
Tak jsem jednou brouzdal po Aukru a narazil jsem na stavebnici služebního vozu Daa-k ze stavebnice od LPH za pár korun.Jen jsem se dlouho rozmýšlel jestli to vůbec zvládnu a na druhou stranu jsem to chtěl vyzkoušet a tak jsem ji za pár dnů měl doma.Okamžitě jsem se pustil do stavby,zjistil jsem že stavebnice je jednoduchá.Ovšem největší problém byl pro mě rozluštit plány,zřejmě byly mnohokrát kopírovány.Nakonec se mi to povedlo.
Slepil jsem zákl.rám,boční stěny a tak podobně.

Celková počáteční příprava:
Na služební vůz budete potřebovat obyčejné modelářské barvy.
Tmavě zelenou na celkovou kostru a šedou na sřechu.
Určitě se hodí modelářské nůžtičky na odstřihování částí modelu z rámu (stačí i obyčejné).
Neodmyslitelnou součástí stavby modelu jsou různé druhy smírkového papíru nebo pilníčky.Model jsem sice lepil obyčejným sekundovým lepidlem ale musíte dávat velký pozor jinak vám model sbělá!Doporučuji spíše gelové sek.lepidlo prodává se např.v drogerii.
Ke stavbě si určitě sežeňtě fotografie skutečného vozu,jednak pro barvení a jednak pro umístění obtisků (nějaké přikládám vše dole).
A na závěr:model není nějak složitý nebo záludný ale radši na něho moc nespěchejte
radši pomalu a jistě.


Příprava tupovací pěny:
Barvení je možno provést tzv. tupováním a to takto:
Najděte si co nejjemnější pěnový materiál.
Vystřihněte si z něho čtverec,obdelník cokoliv.Jen tak velký aby se vám vešel např.na tužku.
Vystřihnutou jemnou pěnu nalepíme např.sekundovým lepidlem na nějaké dřívko či obyčejnou tužku.

Nanášení barvy:
U modelu služebného vozu od firmy LPH se nachází dvě stejné střechy,samozdřejmě že budeme potřebovat jen jednu a tak tu druhou použijeme na vyzkoušení nanášení barvy.
Na tupovací pěnu naneseme jakkoliv barvu v co nejmenším množství.
Pěnu otírámé např. do novin tak dlouho až na ní zůstane minimální množství barvy(pozor ať to nepřeženete a nepřijdete zbytečně o barvu) A jemným tahem od sebe a k sobě pěkně tupujeme střechu.Snažte se o co nejmenší vrstvy.Vypadá to pak daleko lépe když uděláte jednu tenkou,druhou tenkou,třetí tenkou než jednu silnou která vám zalije všechny detaily a umaže model.
Za chvíli by ste se to měli naučit,není na tom nic težkého.

Můj model není ještě celkově dokončen,ale už vypadá celkem dobře.
Nabarvený je,okna má vsazená,ještě mu chybí přední malá stěna s brzdařskou klikou.

Fotografie modelu:




A nějaké foto skutečného vozu pro lepší stavbu:

Snažím se postupně vagón dokončovat za tu dlouhou dobu přybyla zkušebně patina malířskými křídami a nové zábradlí z balzy protože se mi to původní podařilo rozlámat
Tak tady jsou nějaká fota :
Na fotce to zábradlí vypadá velice mohutně a hrubě ve skutečnosi mi tam pěkně sedí...
Zbývá už jen nabarvit zábradlí a nalepit obtisky.

Osobní vůz ČD

4. března 2009 v 22:24 | David Ostruszka |  Vozový park
Tak jsem si konečně sehnal i ten náš osobní vůz 2 třídy řady B.
Vzhled:Skvělý
Jízdní vlastnosti:Má kovová soukolí takže jezdí nádherně

Fotografie:
(toto je prodejní fotka svojí sem dám až časem zatím žádná není)
©David Ostruszka 4.Března 2009

T334 024-Rosnička ČSD

4. března 2009 v 21:59 | David Ostruszka |  Vozový park
Tak a konečně jsem se dočkal nové lokomotivy dostal jsem ji darem o mého strejdy.Je to
T334 024-Rosnička ČSD.

Jízdní vlastnosti: Lepší být nemohou.
Vzhled:Vždyť je nová!

Fotografie:




©David Ostruszka 4.Března 2009

Cisterna ČSD a Uhlák ČSD

4. března 2009 v 21:44 | David Ostruszka |  Vozový park
Vánoce byli bohaté já mírně hodný a tak jsem dostal na vánoce dva vagónky od f.Tillig.
Cisternu ČSD a Uhlák ČSD.

Cisterna:
Vzhled: Velmi realistický,bez poškození.
Jízdní vlastnosti:Vagónek má ocelavá soukolí takže se pohybuje ladně i po starých kolejích typu U.

Fotografie:



Uhlák ČSD:
Vzhled: Velmi realistický,bez poškození.
Jízdní vlastnosti:Vagónek má ocelavá soukolí takže se pohybuje ladně i po starých kolejích typu U.

Fotografie:



A Foto s mojí lokomotivou ČSD 424 001:

©David Ostruszka 4.Března 2009

Uhlák-DR

4. března 2009 v 8:25 | David Ostruszka |  Vozový park
No a pokračuji dál,dostal jsem další nákladní vagónek dráhy DR.

Vzhled:Dobrý,provedená patina+náklad viz.dole .
Jízdní vlastnosti: Vagónek má ještě plastové soukolí,ale jízdní vlastnosti dobré.

Fotografie:


Předělávka-postup:
** Náklad **
Rozhodl jsem se předělat můj uhlák.Udělat mu náklad patinu atd...Náklad jsem začal dělat takto:
1-Udělal jsem si podložku,abych nemusel celý vagón vysypat štěrkěm(podložku na měřítko TT nejlápe z kartonu)
2-Vsypal jsem do vagónu modelový štěrk,upravil a pomalu kapal černý Model Master(jsou i jiné způsoby např.zakapat herkulesem s vodou a až pak snadněji nanášet barvu)
3-No a po zaschnutí,(což trvá pár hodin doporučuji pořádně nechat zaschnout!!!)máme hotovo

***Patina***
Aby byl můj vůz na uhli realističtější nutně potřeboval patinu postub byl takový....
1-Stranu(jakoukoliv jsem celou zapatlal černým Model Masterem a rychle mezi hranami utíral barvu,nejlépe vatičkama do ucha,aby zůstala jen na okrajích) necháme zaschnout(pořádně!!!)
2-A je to hotovo,výsledek je daleko blíž skutečnosti než předtím...

©David Ostruszka 4.Března 2009

Cisternový vůz ČSD - Lužnice

4. března 2009 v 8:03 | David Ostruszka |  Vozový park
A tak,když už jsem měl lokomotivu a asi dva staré dvou osé vágónky dostal jsem od kamaráda V.K ještě jednou díky!! Cisternu na pohonné látky dráhy ČSD.

Označení:Ra 8-632 55
Jízdní vlastnosti:Cisterna má ještě staré plastové soukolí,ale i tak má jízdní vlastnosti více než dobré.


Fotografie:
Tam kde teď stojí cisterna bude brzy stát depo.

©David Ostruszka 4.Března 2009

Parní lokomotiva-dříve BR 81 nyní 424 001 ČSD

3. března 2009 v 22:23 | David Ostruszka |  Vozový park
Parní lokomotiva dříve BR 81 nyní 424 001:
Vzhled: Dobrý stav.Provedená patina hnědou křídou nastrouhanou na smírkovem papíru.SMD diody svítí žlutě po směru jízdy.

Jídní vlastnosti: Po několikáté opravě celkem dobré.Proud sbírá dostatečně občas vynechává ve výhybkách.

Fotografie :







Bohužel jsem nikde nenašel originální krabičku a tak jsem se ji pokusil vyrobit sám !


©David Ostruszka 3.Března 2009